MENU

Home Deník Knihy Hudba Na téma

21 listopadu 2011

Série knih Mediátor - Meg Cabotová

Upozorňuju, že všechno, co je v tomto článku, může obsahovat spoilery!

Anotace z mého pohledu
Série nás vtáhne do děje, kde se šestnáctiletá středoškolačka Susannah (Suze) Simon(ová) přestěhuje do města Carmel-by-the-sea. Přestěhuje se ke svými nevlastnímu otci Andymu, kterého si její máma nedávno vzala, a který má ještě další 3 bratry. Jenže Susan není tak obyčejná holka, ona je totiž mediátor, což je člověk, který pomáhá duším (tedy lidem, kteří už umřeli) přejít na druhou stranu a snaží se vyřešit to, co je na zemi drží. Tento dar má už od malička, jenže problém je v tom, že ona duchy vidět nechce, považuje to spíše jako prokletí. Už po příjezdu do nového domu u sebe v pokoji narazí na ducha Jesseho a zjistí, že na stejném místě před 150 lety tu byl penzion, kde Jesseho zabili. Postupně se dozvídá nějaké věci o mediátorství, Jessym a taky si ve škole najde nové přátele a potká otce Dominika, který je též mediátor...


Hl.postavy
Susannah Simon - 16ti letá středoškolačka, která je mediátor už od malička a považuje to za prokletí. Je velmi statečná a nejradši by se pustila do každého nebezpečí, i kdyby ji to mělo zabít. Její první pokusy o randění byly marné, ale Susan brzy zjišťuje, že miluje jediného člověka - Jesseho. Nerada poslouchá příkazy a raději dělá všechno podle sebe. 
Jesse de Silva - Duch, který už putuje po světě 150 let. Maria de Silva, která se měla stát jeho manželkou, si ale vzala Jesseho vraha. Jesse velmi rád pomáhá Susan a je obětavý. Postupem času se do ní zamiluje, ale bojí se její city opětovat kvůli tomu, že je duch.


Mohla bych vám tady vypsat všechny postavy, které se v k každé knize objevují, ale to si je musíte přečíst.


Recenze
Tato série knih mě opravdu uchvátila. V Česku už je poměrně dost dlouho (1.kniha vyšla roku 2004), ale dostala jsem se k ní až teď. U většiny pokračování knih to dopadá špatně a čím víc dílů, tím je to nudnější a nezajímavý, ale u téhle série je to právě naopak. Každá kniha vás naprosto vtáhne do úplně jinačího děje a rozhodně nesmíte vynechat ani jeden díl, protože jinak celá pointa nemá smysl. Musím uznat, že lepšího Jesseho vybrat nemohli! V knize je to prostě pan DOKONALEJ. Líbilo se mi také, že ne hned v první knize se do sebe hlavní postavy zamilovaly, ale city se začaly projevovat až pozdějš a všechno to začalo jiskřit ve 4.knize. Každá kniha obsahuje něco nového, čerstvého, takže se určitě nebudete nudit. Z humorné stránky, mě nejvíce pobavila 2.kniha, ale jinak o humor tam máte postaráno. Velmi se mi líbí, jak Susan popisuje svoje bratry. Věřte, zasmějete se. Samozřejmě nechybí na konci akce a napětí, nakonec vyvrcholení a napínavý závěr, který vás donutí si přečíst další knihu. Nemůžu tomu uvěřit, ale celou posledních 5 knih jsem přečetla za 3 nebo 4 dny, protože jsem si myslela, že mě to bude nudit, ale rozhodně to tak nebylo. Meg Cabotová dokonale píše, to musím uznat. Jediný, co by se někomu mohlo nelíbit bylo, že kniha byla napsána takovým teenagerovským stylem, ale mně to nevadilo, ale jenom říkám, že někomu může. Knize dávám plnej počet bodů (hvězdiček, čehokoliv) a série se u mně nachází v žebříčku nejlepších knih vůbec.

Žádné komentáře:

Okomentovat